Jump to content

Vadonatúj Peugeot 508-ról

2018. 02. 23. 21:48

A Peugeot kedvelői már régóta várják, hogy a franciák végre előrukkoljanak a középkategóriás 508 utódjával, és ez idő alatt az elvárások természetesen folyamatosan nőttek. Amíg a rajongók aggódva várták már a bemutatót, a gyáriak nyugodtan dolgoztak, és ennek eredményeképp most végre leleplezték a vadonatúj 508-ast, ami nem csak látványos lett, de természetesen minden modern igényt is képes kielégíteni – lássuk, pontosan mit tud.

A Peugeot nem titkolt célja volt egyfajta koncepcióváltás: a franciák szerint a stagnáló szegmensben csak úgy lehet előrelépni, ha megpróbálnak a prémiummárkák felé közelíteni, és ennek eredményeképpen a klasszikus ötajtós felépítés helyett egy ötajtós – a sajtóanyag szavaival élve – „fastback” megalkotására adták a fejüket. Ha valaki nem látja a képeket, hanem csak ezt olvassa, úgy rögtön az Instinct koncepció juthat eszébe, de a valóságban azért megőrizték a lépcsőshátú megjelenést a mérnökök, és inkább csak annyi történt, hogy a régen még gyakrabban alkalmazott ötajtós felépítést vették alapul, a tetőívet pedig igyekeztek minél sportosabbra szabni. Ebből a szempontból tehát inkább az Exalt volt a nyerő.

Ugyanakkor mégsem árt felidézni az Instinct tanulmányt, ugyanis ígéretüket betartva a tervezők több jellegzetes elemet is átvettek a mutatós koncepcióról. A jól ismert hűtőrács és a morcosra húzott – természetesen akár teljesen LED-es – fényszórók mellett a vámpírfog-szerűen lenyúló, opálos nappali menetfény például ilyen, de a hátsó, szélesre húzott, fekete betéttel összekötött fénytestek is ismerősek lehetnek. Az összkép egyébként kifejezetten modern és egyedi: a jellegzetes megoldások mellett letisztult formák teszik harmonikussá az összképet. A Peugeot egyébként a koncepcióváltás hozományaként ezúttal nem kívánta növelni az autó méretét, sőt, az új 508 a maga 4,75 méteres hosszával és alig 1,4 méteres magasságával kategóriájának egyik legkompaktabb tagja – ezzel egyébként több mint 4 centivel rövidebb és 5 centivel laposabb elődjénél az újdonság. A súlyából is sikerült lefaragni átlagosan 70 kilót az új EMP2 padlólemeznek köszönhetően.

A külcsín tehát sokat ígér, de az utastér talán még többet ad. A némileg meglepő módon – ám a gyáriak szerint a német prémiumgyártók minőségi előírásai alapján készült – keret nélküli ajtók mögé bepillantva a jól ismert i-Cockpit legfrissebb újragondolásával találkozhatunk, és az aprócska kormány illetve a magasra helyezett, teljesen digitális műszerfal párosa még mindig megosztó lehet, ezt leszámítva azt hiszem, mindenki csak elismerően bólogathat az 508 belsejét látva. Már a 3008-ban is kifejezetten jó minőségű anyagokat és látványos megoldásokat alkalmaztak, az 508-ban pedig mindez egy újabb szintre lépett: a multimédiás rendszer 10 colos érintőképernyője ezúttal nem táblagépszerűen a középkonzol tetejére, hanem szépen beépítve került be, és bár külön klímapanel ezúttal sincs, a képek alapján a megjelenítő két oldalát fixen ezek a funkciók foglalják el, ami jó megoldásnak tűnik.

Az első üléspróbáig ugyan nem szeretnénk elhamarkodottan véleményt formálni, de első ránézésre már-már prémiumos megoldásokat vélhetünk felfedezni: látványos kontrasztvarrások, szép fabetétek, jó érzékkel elhelyezett krómdíszítések, modern részletek és hangulatvilágítás fogad bennünket – röviden és tömören bizony nagyon vonzó lett az 508 utastere. Természetesen az olyan modern funkciók sem maradtak ki, mint az Android Auto és az Apple CarPlay, de az úgynevezett Amplify megoldás is érdekes lehet, amely a hangbeállítások, az ülések masszázsfunkciója, a hangulatvilágítás és a vezetési mód segítségével képes az egész autó hangulatvilágát befolyásolni.

Ha már a modern extráknál tartunk: a jól megszokott vezetéstámogató és biztonsági rendszerek mellett – mint például a vészfékrendszer, a sávtartó, a fáradtságérzékelő, az automatikus fényszóró, a behajtani tilost is ismerő táblafelismerő, a holttérfigyelő, az adaptív tempomat vagy éppen a félig önvezető rendszer – egy a prémiumok innen újdonságnak számító opció is megjelent, méghozzá az éjjellátó rendszer képében. Utóbbi a digitális műszerfalon jeleníti meg a képet, és rossz fényviszonyok között képes érzékelni a képbe kerülő élőlényeket. Ezek mellett 360 fokos kamerarendszer és automatikus parkolóasszisztens is elérhető, míg a komfortot és a luxust masszázsfunkció, vezeték nélküli telefontöltő online szolgáltatásokra is képes navigációs rendszer, akár nappabőrrel vagy Alcantarával borított AGR minősítésű ülések és Focal prémium hangrendszer fokozza.

(Forrás: autopult.hu)