Jump to content

Új Alpina XD3

2018. 02. 26. 17:23

A szépség szubjektív, így ezúttal is Önökre bízzuk, hogy miként ítélik meg az Alpina jellegzetes változtatásait az autón, de annyi biztos, hogy a Buchloe-i székhelyű csapat tervezőinek ezúttal is sikerült úgy átrajzolnia az X3 lökhárítóit és oldalsó elemeit, hogy a fokozott sportosság mellett azért az elegancia és a méltóság is megmaradjon. A BMW emblémák kívül ezúttal is maradtak, de a „szokásos” Alpina felirat elöl, illetve a négy kipufogócső hátul rögtön láttatja, hogy mivel is van dolgunk – és akkor az egyedi, alapból 20, de felárért akár 22 colos keréktárcsákról még nem is beszéltünk.

Az utastérben ugyancsak a jellegzetes változtatásokat vélhetjük felfedezni. Noha az X3 anyagminőségével eddig sem volt gond, az Alpina még finomabb matériákkal varrta be az XD3 belsejét, és természetesen a digitális műszerfalat sem voltak restek átprogramozni, többféle megjelenítésre is képes a rendszer, a BMW eredeti megoldását is beleértve. A kormányom a jól ismert Alpina embléma díszeleg, és a műszerfali betétről sem maradt el a kis, elegáns plakett.

Az Alpina munkája tehát már kívül és belül is jól látszik, azonban a lényeg a lemezek alatt rejtőzik. A motortérben megbújó háromliteres, soros hathengeres gázolajos egység az XD3-ban négy turbóval van feltöltve, és nem kevesebb mint 388 lóerőt és 770 Nm-es csúcsnyomatékot produkál. Mindez 38 lóerővel és 70 Nm-rel több mint az előd esetében. A hatalmas erő 4,6 másodperces 0-100-as sprintre és 266 km/h-s végsebességre teszi képessé a valamivel több mint 2 tonnás autót. Ehhez természetesen az Alpina által újrahangolt xDrive összkerékhajtás és automata váltó is hozzájárul – utóbbi természetesen ugyanúgy a ZF-től érkező nyolcfokozatú egység.

A futómű sem maradt érintetlen: az állítható felfüggesztést még tovább finomították a mérnökök, így komfort és sportosság terén is képes még többet nyújtani, mint az alap X3. A fogyasztás papíron ugyan nagyot nőtt, hiszen 6,6 helyett immár 9 literes vegyes adattal számolhatunk 100 kilométeren, ez ugyanakkor csalóka, hiszen a korábbi generációnál még az NEDC szabvány szerint történt a mérés, míg az újdonság adatai már a jóval szigorúbb, a valóságot modellező WLTP norma alapján lettek megadva.

Az új XD3 már tavasszal elérhető lesz, és később további információkat is megosztanak majd vele kapcsolatban a németek, noha a legfontosabb adatokat már most is tudjuk. Az XD3-nak tehát egyelőre nincs ellenfele a BMW X3 gyári palettáján – beleértve az M40i változatot is –, ugyanakkor a hírek szerint érkezhet az X3 M, ami maga mögé utasíthatja majd az Alpina remekművét, habár a vérbeli M-es esetében már valószínűleg szül néhány kompromisszumot a túlzott sportosság.

(Forrás: autopult.hu)