Az utastérben se várjunk csodát, de új kormányt és hangulatvilágítást is kapunk, amik azért emelik az amúgy sem rossz minőségérzetet. Technológiai téren már eddig is szinte minden megvolt az Optimában, beleértve a félig önvezető rendszert is, de a gyáriak azért így is találtak még belepakolnivalót: ezentúl a pilótát is folyamatosan figyeli majd az az autó, és ha megítélése szerint nem elég éber, úgy figyelmezteti, hogy ideje pihenni egyet. További fontos adalék az összes verziónál elérhető hangulatvilágítás, valamint a barna bőr- vagy szövetkárpit érkezése.
A legfontosabb változtatások azonban kétségtelenül a motortérben történtek, ugyanis két új erőforrást is beszereltek a gyáriak. Az egyik örömteli újdonság az öreg 1,7 literes dízelt nyugdíjazó 1,6-os öngyulladós megjelenése, amely 136 lóerővel és 320 Nm-es csúcsnyomatékkal áll majd a vásárlók rendelkezésére, és megfelel a legújabb normáknak is. Gázolajosból sajnos továbbra is csak egy választási lehetőség lesz, azonban benzinesből a meglévő két egység – a szívó, 163 lovas kétliteres és a GT 245 lóerős turbós kétliterese – közé megérkezett egy 180 tagú ménest mozgósító 1,6 literes turbós is, amely a gyáriak hétsebességes, duplakuplungos automatáján keresztül továbbítja az erejét.