Jump to content

Mit tud Európa kedvenc japán autója?

2017. 06. 29. 10:16

Bár az eladási adatok nem utalnak fáradásra, a Nissan felfrissítette a Qashqait, mert egyre több és egyre veszedelmesebb trónkövetelő ellenében kell helytállnia.

Lassan kezd önjáróvá válni a Nissan Qashqai, csak Európában 2,3 millió kelt el belőle 2007-es bevezetése óta, a világon 3,3 millió fut belőle. Ám hiába első, az Ateca, az új Tiguan, a Tucson és az Év Autójának választott Peugeot 3008 érkezése hat a vásárlókra, így a Qashqainak is kijárt a renoválás a modellciklus felénél.

Számomra a Nissan Qashqai tanulságos autó. Színvonalát illetően simán vannak nála jobb kategóriatársak, például a SEAT Ateca, mégis ezt veszik a legtöbben. Ebből az autóból 253 444 készült tavaly a sunderlandi gyárban és az egyetlen ázsiai modellként ott tud lenni az európai piac első tíz helyezettje között.

A kelet-közép-európai régióban a Qashqai adja az eladások felét – mondta a típus súlyáról Pierre Gerfaux, a regionális importőr ügyvezető igazgatója. Valamit nagyon tud a Nissan Qashqai, amiért az emberek lelkesen adják a pénzüket érte. Kíváncsian vártam, hogy az átdolgozott modell segít-e megfejteni sikerének titkát.

Elsősorban az autó orra változott az átrajzolt lökhárítóval, motorházfedéllel és mindenekelőtt a V-alakú hűtőmaszkkal, ami a márka egyik védjegye. Az igénytelen, olcsó botantenna helyett a Nissan Qashqai (és a szintén frissülő X-Trail is) menőbb cápauszony-antennát kapott. A hátsó lámpák alig módosultak, itt a LED-fénycsík változott. Az obligát új szín a vivid kék és a gesztenyebarna.

A motor alsó műanyag védőlemezén apró háromszögek jelentek meg. A hat légterelő úgy segíti a légáramlást, ahogy a golflabdán a mélyedések. A légörvények kisebb zajjal és csekélyebb örvényléssel válnak le, kevésbé fogják vissza az autót. A Qashqai változatlanul 0,318-as alaktényezője igen jó a városi terepjárók között.

(Forrás: vezess.hu / kép: Nissan)