Hiába, a találgatások természetesen már most elkezdődtek, és egybehangzó hírek szerint az amerikaiak bár megőrzik a jelenlegi 2,3 literes turbómotort, némi átalakításnak és egy elektromotornak köszönhetően még nagyobb teljesítményt fognak majd kiszuszakolni belőle. Már a mostani 350 tagú ménes is a kompakt mezőny egyik leggyorsabb tagjává teszi a Focus RS-t, de ha hihetünk az állításoknak, akkor a következő generációs verzió már alapból erősebb lesz valamivel, amit egy 48 Voltos, ún. lágyhibrid rendszer fokoz majd még tovább.
A végeredmény 400 lóerő és közel 580 Nm-es nyomaték lehet, ráadásul a kis villanymotornak köszönhetően nem csak gyorsabb, de takarékosabb is lenne az autó. Az összkerékhajtásban szinte biztosak lehetünk – de ezúttal is képes lesz majd csak hátra továbbítani a teljes erőt –, azonban a manuális váltótól lehet, hogy el kell köszönnünk egy duplakuplungos automata javára. Ennek ugyan kevésbé örülünk, de így még gyorsabb lehet a Focus RS.
A jövő héten bemutatkozó vadonatúj Focus a hírek szerint átlagosan 50 kilóval lesz könnyebb, noha az RS esetében a hibrid rendszer semmissé teheti ezt a fogyókúrát – ugyanakkor azonos súly mellett nagyobb teljesítménnyel így is jóval gyorsabb lehet az autó. A jelenleg futó kivitel tesztünkön 4,8 másodperc alatt tudta le a 0-100-as sprintet, de a plusz 50 lóerő és az automata váltó hatására az új generáció bőven 4,5 másodperc alá mehet, megközelítve akár a 4 szekundumot is – ezzel pedig már a prémium sportkompaktok mezőnyét is megszorongathatja. A legjobb hír az egészben talán az, hogy a legfrissebb információk szerint az új generáció esetében már nem kell majd a ciklus felénél esedékes frissítésig várnunk, és már 2020-ban piacra kerülhet a legsportosabb Focus.