A Project P kódnéven futó különlegességet a minden évben megrendezésre kerülő SMMT Test Day alkalmából készíttették el a japánok, az alapot pedig egy előszériás példány szolgálgatta. Azt hiszem különösebb magyarázatra nem szorulnak a képek: a csapat egyszerűen fogta a Civic Type R-t, és a B-oszloptól hátrafelé megszabadította minden felesleges alkatrészétől, beleértve az utastér elemeit és a tetőt is. Így született meg a villámgyors sportkompakt pickup verziója.
Persze voltak fontos dolgok, amelyeket egyszerűen nem hagyhattak le. Ilyen volt például az aerodinamikai szempontból nagyon is fontos hátsó szárny, amely azonban platóhoz való hozzáférést erőteljesen korlátozza. Ezt egy egyedi, felfelé nyíló hátsó ajtóval próbálták megoldani, ami ugyan egész nagy teret ad a pakoláshoz, azért mégsem nyújt akkora szabadságot, mint egy normál pickup esetében. Ez azonban nem éppen lényeges szempont, hiszen a különleges koncepcióból sosem lesz sorozatgyártású változat.
A hajtáslánchoz egyébként nem nyúltak a mérnökök, így ugyanaz a kétliteres, 320 lóerős négyhengeres benzines dolgozik a motortérben, mint a normál verzió esetében. A futómű és minden egyéb is maradt a régi, így a gyáriak szerint a tanulmány is letudja 6 másodperc alatt a 0-100-as sprintet, míg a végsebessége 265 km/h.