Jump to content

Mercedes-Benz A-osztály Sedan

2018. 07. 26. 20:24

A Mercedes-Benz a napokban osztott meg velünk néhány ízelítőt a világ legalacsonyabb légellenállási együtthatójával rendelkező újdonságáról, az A-osztály Sedanról. A négyajtós kompaktot ugyan nyújtott tengelytávval már bemutatták a gyáriak Kína számára, de ezúttal végre az Európának szánt normál verzió is megérkezett.

Formailag nem hozott sok újdonságot az autó, hiszen hosszított változatban korábban már megcsodálhattuk: szemből az ötajtós A-osztály vonásai köszönnek vissza, míg hátul a korábbi koncepció megoldásait vélhetjük felfedezni. Az összkép harmonikus, egyedül talán a minél tovább elhúzott tetővonal tűnhet fel, amire a kategóriaelső fejtér miatt volt szükség – ellenben az oldalsó ablakkeretek ívével ezt ügyesen fedték el a mérnökök. Az új A-osztály Sedan a valamivel klasszikusabb lépcsőshátú forma ellenére egyébként dinamikus látvány, és akár a CLA utódja is lehetne – de lesz új CLA is, még ha elég közel is áll majd egymáshoz a két típus.

Az autó egyébként 4549 mm hosszú, 1796 mm széles és 1446 mm maga, míg a tengelytáv 2729 mm – a nyújtott verzió egyébként mindössze 6 centivel hosszabb. A hosszt leszámítva – ami 15 centivel nyúlt meg – csupán a 6 mm-es magasságnövekedés jelent különbséget az ötajtóshoz képest, de ez gyakorlatilag elhanyagolható. Ahogyan már említettem, az A-osztály Sedan lesz a legjobb légellenállási együtthatóval rendelkező sorozatgyártású autó, méghozzá a maga 0,22-es Cw értékével. Ezt egyébként a szinte teljesen burkolt alváznak és a fejlett tömítéseknek köszönheti.

Az utastérben ugyancsak nincs meglepetés, legalábbis az első sorban semmiképp: természetesen az ötajtós A-osztály minden tudását belezsúfolták a Sedanba, ami bizony nem kevés – korábbi menetpróbánkban részletesen is olvashatnak ezekről. Az anyagminőség és a formák is változatlanok, így továbbra is rajtunk múlik, hogy inkább elegáns, vagy netán sportos irányba vinnénk el a belsőt, de a modernség természetesen adott. A második sorban a láb és a válltér változatlan maradt az ötajtóshoz viszonyítva, és bár a fejtér egy hajszállal kisebb lett, kategóriájában így is a legjobbat kínálja – legalábbis a Mercedes szerint.

Ugyanígy a csomagtérnyílásra is büszkék a csillagosok a maga 944 x 462 mm-es értékével. Ezen keresztül egyébként egy alapból 420 literes helyre pakolhatunk, ami 50 literrel nagyobb, mint az ötajtósé – ez sokaknak előnyt jelenthet, még ha a négyajtós felépítés miatt talán valamivel kevésbé praktikus is.

(Forrás: autopult.hu / fotó: autocar.co.uk)