Nem könnyű manapság kisautót fejleszteni. Míg ugyanis egy nagyobb modellnél viszonylag jól körülírhatók az elvárások (legyen sportos, legyen kényelmes, legyen praktikus), a B-szegmens vásárlói a jelek szerint mindent szeretnének egyszerre. Cuki kisautót játékos, de egyedi személyiséggel, amely egyszerre jól parkolható és élvezetesen vezethető, legyen stílusa, de férjen el benne mindenféle kacat, meg lehetőleg a gyerekek is hátul.
A kategória újonca, a Toyota Yaris jól mutatja, milyen összetett a feladat. A modell biztonságáról és új hibrid hajtásláncáról már írtunk, most a kényelmi megoldásokat nézzük meg, az oldalra széthúzott első ülésektől a zajcsillapításon át az elektronikus ketyerékig.
Nem szokásos, hogy egy négyméteres kisautóban 10 colos (25 centis!) képátlójú, színes head-up kijelző legyen. Pedig itt az van, mégpedig biztonsági megfontolásból: ne pislogj jobbra-balra, nézd az utat. Maga a műszerfal puhább, a műszeregység lejjebb költözött, a kormánykerék kisebb lett – úgy tűnik, a Toyota újra feltalálta a Peugeot iCockpit megoldását.