Az osztrák károsultak május 20-ig csatlakozhatnak a keresethez, hogy részesedhessenek a kártérítésből, akkor is, ha időközben eladták a járművüket.
Ebbe persze nem akar beletörődni a gyártó, ezért a következő szériában olyasvalamit kínál a vevőknek, amit sem a Lexustól, sem mástól nem láthattak még: tisztán elektromos hajtásláncot épít be prémium alsó-középkategóriás modelljébe a márka.
A normál limuzint ugyanannak a kezelésnek vetették alá, mint a kombit; koptatófelületek, robusztus kerékívek és küszöbtoldatok, valamint megnövelt hasmagasság jellemzi az autót.
A csaláson kapott gyártókat autónként akár 30 ezer euróval (mintegy 9,3 millió forint) kell büntetni. A befolyt összeget a piacfelügyelet megerősítésére és környezetvédelmi célokra kell fordítani – olvasható a szövegben.
A részleteket egyelőre nem árulják el, de a legfontosabb sarokszámokat már közölték, és mivel az autó úgysem fog soha Európába jönni, be is érjük ennyivel.
Már a tervezés alatt is olyan szempontokat vettek figyelembe, hogy könnyen ráhajthasson a padkára vagy beférjen olyan parkolóhelyekre, melyekre nagyjából semmi más.
A motor 1298 köbcentis, négyhengeres, két Weber karburátort dobtak rá, a teljesítménye pedig 4500-as fordulatnál kicsit több mint 140 lóerő.
Az ES eddig csak Észak-Amerikában, Oroszországban és Kínában volt elérhető, a világ többi piacain a GS képviselte a márkát a luxuskategória alatti osztályban.
Eredetileg egy másik típusból építettek volna raliautót, de aztán a gyár odalökött nekik egy Karoqot, és onnantól nem volt visszaút.
A The Economist című gazdasági lap pedig úgy értésült, hogy a Teslának 2,5-3 milliárd dollár új forrásra lesz szüksége.
A telefon helymeghatározója Soroksárra jelezte a készüléket, ez alapján fogták el a rendőrök a tolvajt és elő is állították.
Bár az autógyártók nagy valószínűséggel még azért is kedvelik, mert olcsóbb. Többek számára pedig azt jelenthet lelki nyugalmat, hogy nem állatokról nyúzzák le.