Jump to content

Nem az M részlegen múlik a BMW hiperautójának megalkotása

2017. 10. 24. 19:43

A BMW rajongóinak nagy szívfájdalma lehet, hogy míg a nagy német konkurensek mind rendelkeznek kőkemény sportautóval, addig a bajorok eddig nem adták be a derekukat. Most azonban kiderült, hogy mindez nem az M részlegen múlik, ugyanis a BMW sportváltozatokért felelős mérnökeinek szintén nagy álma, hogy elkészíthessenek egy igazi sportmodellt, mely nem a márka egyik meglévő modelljére alapul – a technológiájuk pedig meg is van hozzá, így már csak az engedély hiányzik.

A BMW rajongóinak nagy szívfájdalma lehet, hogy míg a nagy német konkurensek mind rendelkeznek kőkemény sportautóval, addig a bajorok eddig nem adták be a derekukat. Most azonban kiderült, hogy mindez nem az M részlegen múlik, ugyanis a BMW sportváltozatokért felelős mérnökeinek szintén nagy álma, hogy elkészíthessenek egy igazi sportmodellt, mely nem a márka egyik meglévő modelljére alapul – a technológiájuk pedig meg is van hozzá, így már csak az engedély hiányzik.

A bajorok kedvelőinek nem igazán van mivel visszavágniuk, amikor az Audi rajongók felhozzák az R8-at, vagy éppen a Mercedes-Benz szimpatizánsok az AMG GT-t, vagy most már inkább a Project One-t emlegetik – az i8 ugyan a maga nemében egyedi és látványos, de nem egy kőkemény sportautó. Az M részlegnél pedig ugyanúgy epekednek egy ilyen modell után, mint ahogyan a rajongók teszik azt, erről pedig maga Dirk Hacker, a sportrészleg feje beszélt nemrég: „szeretnénk megalkotni egy saját modellt, és képesek is lennénk rá – jelenleg azonban ezt nem kívánja meg a piac” – mondta a vezető, szavai pedig furcsán hathatnak, hiszen egyre több hiperautót köszönthetünk mostanában.

Mint vállalat, sokkal inkább a jövő mobilitására fókuszálunk, mint egy hiperautó megalkotására, de amennyiben mégis úgy döntenénk, hogy megépítünk egy ilyen modellt, úgy annak nem lesz semmilyen akadálya műszakilag” – mondta Hacker, ezzel némi reményt azért hagyva a rajongóknak. A BMW nagy híve az elektromos autózásnak, amit a Formula E-be való belépésük is megerősített, így könnyen lehet, hogy a bajorok hiperautója rögtön egy teljesen elektromos négykerekű lehet majd, ezt pedig Hacker úr sem zárta ki, de azért leszögezte, hogy egyelőre még jóval arréb van egy ilyen modell bemutatása.

Az elektromosság egyébként az M részleget sem kerüli el a jövőben: Harald Krüger, a BMW igazgatótanácsának tagja korábban már megerősítette, hogy a következő években érkezik majd egy teljesen elektromos M modell, és a hibrid megoldásokat sem zárták ki korábban – igaz, azt is elmondták, hogy amíg a súly rovására megy, addig nem gondolkodnak ilyen megoldásban. Mindenesetre érdekes jövő előtt állnak a sportautók, és ezzel együtt az M részleg is, így kíváncsian várjuk az első villanyos modelljük érkezését.

(Forrás: autopult.hu)