Jump to content

Nem többek négykerekű színes dobozoknál, mégis nagyon szerethetők

2017. 12. 29. 15:49

Ezek a japán miniautók olyan egyszerű és már-már esetlen formavilággal rendelkeznek, hogy talán pont emiatt sokak szívébe azonnal belopják magukat.

Japánban hatalmas népszerűségnek örvendenek a kei-autók, vagyis azok a belpiacos négykerekűek, melyek elsősorban apró méretükről, parányi motorjukról és alacsony fenntartási költségeikről ismertek. Ezúttal a Mazda rukkolt elő egy ilyen új modellel, a kereskedelmi forgalomban februárban megjelenő Flair Wagonnal.

Az alapmodell bájosan bugyuta frontrészt kapott, a Custom Style kivitel esetében pedig enyhén agresszívre vették a figurát a japán tervezők, már amennyire persze egy ilyen apró jármű esetében ilyesmiről egyáltalán szó lehet.

Az olcsóbb modellekben 52 lóerős és 60 Nm-es motor található, a drágább változatokat pedig egy 64 lóerős és 98 Nm-es turbós erőforrás hajtja. Mindkét motor 660 köbcentiméteres lökettérfogatú, és mindkét esetben egy 3 lóerős és 50 Nm-es villanymotor is besegít a hajtásba.

A 100 kilométeren 3-3,5 litert fogyasztó hibrid kisautók fokozatmentes CVT-váltóval rendelkeznek, alapáron elsőkerék-hajtásúak, felár ellenében pedig mind a négy kerekük meg lehet hajtva. Az árcédulán 1,33-1,9 millió jenes, vagyis átszámítva mintegy 3-4,4 millió forintos összeg olvasható.

(Forrás: hvg.hu)