Jump to content

Negyedmillió Porsche fogyott

2018. 01. 14. 15:49

A tavalyi év több gyártó számára is rendkívül erősre sikeredett az értékesítési eredmények tekintetében, és a korábbi évek tendenciájához hasonlóan meglepő módon a prémiumgyártók könyvelhették el a legnagyobb fejlődést. A Porsche például rögtön értékesítési rekordot döntött: közel negyedmillió Porsche talált gazdára 2017-ben, ami a vállalat történelmének legmagasabb eredménye. Persze a Porsche még mindig exkluzív egy Mercedes-Benzhez vagy egy BMW-hez képest, hiszen utóbbi prémium márkák a többszörösét (akár 7-szeresét) értékesítik a német sportautógyártónak.

Az értékesítési sikerek 2017-ben tovább folytatódtak: a Porsche AG a múlt évben világszerte összesen több, mint 246.000 gépjárművet szállított ki ügyfelei részére, ami azt jelenti, hogy a stuttgarti sportautógyártó a 2016-os rekordértéket is túlteljesítette 4 százalékkal. A sikerben jelentős szerep jutott az új Panamera modellnek, amelyből kereken 28.000 darab talált gazdára, 83 százalékkal túlszárnyalva a 2016-os Panamera eladásokat.

 

“Az új Panamera hibridváltozatai különösen nagy népszerűségnek örvendenek ügyfeleink körében, ami igazolja termékstratégiánkat. A sorozat csúcsmodellje, a Turbo S E-Hybrid kivitel például új mércét állított fel kategóriájában a teljesítmény és a hatékonyság tekintetében”, mondta Detlev von Platen, a Porsche AG értékesítési és marketing vezetője. Detlev von Platen 2018-ra is optimista: “Kiváló termékpalettánkkal és a konstans erős forgalmat lebonyolító európai, amerikai és ázsiai piacokkal jó kilátások elébe nézünk.”

A Panamera mellett a 718 sorozat tagjai is jelentős mértékben túlszárnyalták a 2016-os értékesítési eredményeket. Összesen bő 25 ezer középmotoros sportautó talált gazdára, ami 6 százalékos emelkedésnek felel meg. A 911-es sikere pedig töretlen: 2017-ben is több, mint 32.000 darabot sikerült világszerte értékesíteni a sportautó-ikonból. A Macan a legnagyobb példányszámban eladott Porsche modell volt, a bő 97 ezer kiszállított példány két százalékkal meghaladta a szintén nagyon erős 2016-os szintet.

Országos lebontásban a legnagyobb felvevőpiac továbbra is Kína: tavaly a kínai értékesítés meghaladta a 71 ezer autót, ami 10 százalékos fejlődést jelent 2016-hoz képest. Az Egyesült Államokban és Európában a Porsche eladásai 2-2 százalékkal emelkedtek. A gyártó hazai piacán, vagyis Németországban 28.317 Porsche talált gazdára, ami egy hajszálnyival elmarad a 2016-os eredménytől. “Két, stratégiailag rendkívül fontos országban, az Egyesült Államokban és Kínában 2018-ban történik meg a vadonatúj Cayenne modell bevezetése, amelytől további növekedést várunk”, mondta Detlev von Platen, majd hozzátette: “Mindezektől függetlenül a márka exkluzivitásának megtartása a jövőben is kiemelt prioritást élvez számunkra.” A Porsche idei évre kitűzött fő üzleti célja, hogy a nagyon erős 2017-es eredményeket sikerüljön szinten tartani, stabilizálni.

(Forrás: autopult.hu)