Jump to content

Így is csökkentenék a kibocsátást

2020. 08. 12. 09:30

Egyre több nagyvárosban alakulnak ki emissziómentes zónák, a BMW rendszere geo fencing alapon ezekben át is kapcsol elektromos üzemre.

Amíg Budapesten hirtelen egyirányúsított utcákkal és összecsapott biciklisávokkal nehezítik meg az autósok életét, addig a világ más nagyvárosaiban sorra jelennek meg az alacsony vagy zéró emissziós zónák. Ezekre a helyekre általában konnektorról tölthető hibridekkel vagy teljesen elektromos járművekkel lehet behajtani, így valamelyest tisztul a belváros levegője, járulékos pluszként pedig ott kisebb zaj is. Ezeket a zónákat tanították meg a BMW plug-in hybrid modelljeinek.

Londonban már javában kitáblázták az ULEZ (Ultra Low Emission Zone) területeit, 2021-re pedig Anglia második legnagyobb városa, Birmingham is így tesz. Helymeghatározás alapján (BMW eDrive Zones) ezeken a területeken a BMW plug-in hybridjei átkapcsolnak elektromos üzemmódra, így a vezetőnek nem kell váltogatnia a módok között, ha meglátja a táblát.

Elsőként Hollandiában próbálták ki 2018-ban a BMW geofencing-alapú rendszerét, és az eredmények azt mutatták, hogy a teljes útvonal 90%-án elektromos üzemmódban haladt az autó a kibocsátásmentes övezetben. A BMW 330e például több mint 50 kilométert képes megtenni villanyról, ami a legtöbbek napi rutinjához bőven elegendő.

(Forrás: vezess.hu / fotó: pixabay.com)