Jump to content

Európa legnépszerűbb elektromos autója

2017. 10. 31. 18:09

A 2011-es Zoé cseppet sem új modell - de nekünk mégis az, mert a Renault csak most kezdte hivatalosan is értékesíteni a kocsit a magyar piacon. A nagy akkus, Renault-motoros változatot próbáltuk ki.

Formailag simán letagadhatná élete első hat évét a Zoé. LED-es menetjelző fénye, projektoros (de nem LED-es) fényszórója, nagyon vicces kacsacsőrös zárófénye, a kasztni sarkaiba sikkesen kitolt kerekei, rejtett hátsó kilincse és pufi, de vad vonalai idei dizájnnak is megállnák a helyüket. De van még nézegetni való részlet a nyilvánvalókon felül is.

Az utastér már nem ennyire kortalan. Szó se róla, a virtuális műszeregység és a más Renault-kból már ismer R-Link HMI érintőképernyője jól néz ki. Szép és praktikus a klímakonzol, hasznos és a teret jól kihasználja a sok kis rekesz, üreg. De az ülések vastag párnái szomorúan dácsiásak, az ajtóbelsők nem különösen izgalmasak, az anyagfelhozatal egy olcsó kisautóé, a kárpitok műszálasak, nem jó őket simogatni. Az ajtók kellemetlen, kissé wartburgos döndüléssel csapódnak.

Elég bonyolult a Renault Zoé motorválasztéka. Az úgy van, hogy a kocsit vagy a Renault saját, 90 lóerős motorjával (R90), vagy a Continental szintén 90 lóerős motorjával (Q90) lehet megrendelni. a különbség: a Conti-féle motor invertere képes 43 kW csúcsteljesítményű gyorstöltést is fogadni, így a nagyobb, 41 kWh kapacitású akku akár 1 óra és 5 perc alatt is feltölthető teljesen lemerült állapotból, míg a Renault-motorral ehhez 1 óra 40 perc kell a maximális 22 kW töltés lehetőséggel.

A Renault-féle motorhoz választható kisebb, 22 kWh kapacitású akku is, értelemszerűen jóval kisebb hatótávval. Az európai szabvány szerint a kisebb akkuval 240, a nagyobbal 403 km tehető meg, ez a valóságban inkább 120-130 illetve 200-250 km-t jelent.

(Forrás: vezess.hu)