A Volkswagen nagyot húzott 2008-ban, és piacra dobta az akkor még a Passat család kötelékébe tartozó CC-t. Átlagos testvérénél jóval látványosabb, kupés formáival sokak szívét hódította meg az autó – már-már a prémium márkák modelljeit idézte. A 2012-es frissítéskor elhagyta a Passat nevet, és csak simán CC-ként lett kevésbé bevállalós, de továbbra is mutatós megoldásokkal folytatta pályafutását. Végül 2014-ben végül nyugdíjazták a németek a típust. Azóta is vártunk egy utódra, a Volkswagen pedig 3 év után mindenki nagy örömére mutatta be az Arteont, amely ezúttal is a Passatnál egy hajszállal feljebb pozícionálva, minden eddigi testvérnél „extrémebb” formai megoldásokkal érkezett.
Az Arteon persze nem előjelek nélkül jött, hiszen a németek még 2015-ben a Sport Coupé Concept GTE képében gyakorlatilag már egy az egyben megmutatták, hogy milyen lehet majd a CC utódja, azonban az a tanulmány annyira „menőre” sikerült, hogy nem sokan gondolták, hogy a visszafogottságról híres Volkswagen bevállalja majd szériában is.
Az Arteont látva – főleg tesztautónk kurkuma-sárga, feltűnő, de mégsem hivalkodó színében – nehéz objektívnek maradni, így kérem, bocsássák meg nekem, ha ezúttal engedek egy kicsit az érzelmeimnek. A hangsúlyos hűtőráccsal tökéletesen összejátszó – egyébként opcionális, adaptív LED-es, elképesztően jól működő – fényszórók már önmagukban megalapozzák a látványt, de a teljességhez kellett a laposra húzott orr, és a lámpatesteken finoman túlnyúló motorháztető is.
Mindezt a kupésan lejtő tetőív koronázza meg, és azt talán már nem is bánjuk annyira, hogy az autó hátulja valamivel visszafogottabb lett. A tesztautó a több krómot felvonultató Elegance felszereltséggel érkezett, de ha még egy lapáttal rá akarunk tenni a dinamizmusra, akkor az R Line csomagot választva még agresszívabbá varázsolhatjuk az Arteont. Az adaptív fényszórók ugyan felárasak, de azért nem kell pluszban fizetnünk, hogy minden fénytestben LED-ek világítsanak.
Az alapok ugyan megegyeznek a Passatéval, de érezzük, hogy valamivel a középkategóriás fölé szerették volna pozícionálni a CC utódját. A tengelytávon több mint 4,5 centit nyújtottak a mérnökök, a teljes hossz pedig nem kevesebb mint 9,5 centivel nőtt, ráadásul 4 centivel szélesebb és több mint 3,5 centivel alacsonyabb is az Arteon, így minden adott a sportos kiálláshoz. Már ránézésre is hatalmas a Volkswagen újdonsága, ami büszkén foglalhatja el a zászlóshajónak járó helyet.