Jump to content

Volkswagen Arteon 2.0 TDI DSG teszt

2017. 11. 02. 12:20

Képzeljenek el egy Volkswagent, ami nem (csak) letisztult stílusával, kiváló minőségével és ergonómiájával, megbízhatóságával vagy éppen műszaki megoldásaival hódít. Nem egyszerű, ugye? Ezeken kívül ugyanis legfeljebb az érzelmes formák maradtak, amelyek sosem tartoztak a márka nagy erősségei közé. Erre nemrég bemutatták az Arteont, ami gyakorlatilag mindenkibe belefojtotta a szót.

A Volkswagen nagyot húzott 2008-ban, és piacra dobta az akkor még a Passat család kötelékébe tartozó CC-t. Átlagos testvérénél jóval látványosabb, kupés formáival sokak szívét hódította meg az autó – már-már a prémium márkák modelljeit idézte. A 2012-es frissítéskor elhagyta a Passat nevet, és csak simán CC-ként lett kevésbé bevállalós, de továbbra is mutatós megoldásokkal folytatta pályafutását. Végül 2014-ben végül nyugdíjazták a németek a típust. Azóta is vártunk egy utódra, a Volkswagen pedig 3 év után mindenki nagy örömére mutatta be az Arteont, amely ezúttal is a Passatnál egy hajszállal feljebb pozícionálva, minden eddigi testvérnél „extrémebb” formai megoldásokkal érkezett.

Az Arteon persze nem előjelek nélkül jött, hiszen a németek még 2015-ben a Sport Coupé Concept GTE képében gyakorlatilag már egy az egyben megmutatták, hogy milyen lehet majd a CC utódja, azonban az a tanulmány annyira „menőre” sikerült, hogy nem sokan gondolták, hogy a visszafogottságról híres Volkswagen bevállalja majd szériában is.

Az Arteont látva – főleg tesztautónk kurkuma-sárga, feltűnő, de mégsem hivalkodó színében – nehéz objektívnek maradni, így kérem, bocsássák meg nekem, ha ezúttal engedek egy kicsit az érzelmeimnek. A hangsúlyos hűtőráccsal tökéletesen összejátszó – egyébként opcionális, adaptív LED-es, elképesztően jól működő – fényszórók már önmagukban megalapozzák a látványt, de a teljességhez kellett a laposra húzott orr, és a lámpatesteken finoman túlnyúló motorháztető is.

Mindezt a kupésan lejtő tetőív koronázza meg, és azt talán már nem is bánjuk annyira, hogy az autó hátulja valamivel visszafogottabb lett. A tesztautó a több krómot felvonultató Elegance felszereltséggel érkezett, de ha még egy lapáttal rá akarunk tenni a dinamizmusra, akkor az R Line csomagot választva még agresszívabbá varázsolhatjuk az Arteont. Az adaptív fényszórók ugyan felárasak, de azért nem kell pluszban fizetnünk, hogy minden fénytestben LED-ek világítsanak.

Az alapok ugyan megegyeznek a Passatéval, de érezzük, hogy valamivel a középkategóriás fölé szerették volna pozícionálni a CC utódját. A tengelytávon több mint 4,5 centit nyújtottak a mérnökök, a teljes hossz pedig nem kevesebb mint 9,5 centivel nőtt, ráadásul 4 centivel szélesebb és több mint 3,5 centivel alacsonyabb is az Arteon, így minden adott a sportos kiálláshoz. Már ránézésre is hatalmas a Volkswagen újdonsága, ami büszkén foglalhatja el a zászlóshajónak járó helyet.

(Forrás: autopult.hu)