Jump to content

A Volkswagen japán pickupja

2017. 12. 28. 08:44

A Volkswagen az Egyes Golfból készített már egyszer egy pickupot, és volt egy átemblémázott Toyota HiLuxuk is, Taro néven, de az Amarok az első igazi saját komoly autójuk, amellyek a klasszikus japánokat támadják be.

Magyarországon a pickupok, a platós, jellemzően 4×4-es kisteherautók intézménye hagyományosan legalább annyira az adóoptimalizálásról és újabban bizonyos agrártámogatások lehívásáról szól, mint a praktikumról vagy a munkabírásról. Míg a világ más részein ezek a kocsik jórészt mezőgazdasági célszerszámok, vadászautók, esetleg mobil géppuskafészkek, nálunk nemritkán jól felszerelt, már-már luxuskivitelű családi autóként is szolgálhatnak.

A Volkswagen 2010-ben lépett a hagyományosan japán gyártók által uralt pickup-piacra az Amarokkal. A kocsit kezdetben kétliteres, négyhengeres TDI-vel is árulták, de mára kiderült, hogy a kis dízel nem bírja a nagy terhelést, ezért az Amarok ma már kizárólag V6-os, háromliteres motorral kapható. A kocsi másik érdekessége a pickupok körében szokatlan állandó összkerékhajtás. V6 és fix 4×4, nyolcgangos automata váltó – ez már maga luxus! Igazán magától értetődő, hogy a mechanikát bőrkárpitozott ülésekkel, korszerű HMI-vel, menő fényezéssel, szép felnivel is ki lehet egészíteni, és már kész is az Amarokok királya, az Aventura, egy 16 milliós luxus-kisteherautó!

A hossz és a magasság normális a mai pickup-mezőnyben (Nissan Navara: 5330×1850 mm), de a szélesség szokatlanul nagy. A négy és fél centi híján két méter széles Amarokhoz képest a Navara, ami szintén nem egy kis autó, egy filigrán kis izé, csupán 1850 mm széles. A Mitsubishi L200 pedig még karcsúbb, 1785 mm a szélessége a a katalógus szerint. (Tükör nélküli méretek.)

És az Amaroknak jól áll ez a kövérség. Arányosabb, elegánsabb, hatásosabb, mint a többi pickup. A széles test nyilván nem túl előnyös a városi manőverezésben, de hogy a VW-é ma a legjobb kiállású pickup az eurázsiai kínálatban, az nem kérdés. (RAM 150: 2017 mm, de az más világ.)

Az Aventura kivitel egy exkluzív metál illetve matt kék fényezést, látványos felniket és plakettel ellátott bukókeretet tesz hozzá az Amarok eleve nagyon ütős dizájnjához.

(Forrás: vezess.hu)