Jump to content

Milyen Opelt lehet Peugeot-ból csinálni?

2017. 06. 04. 12:50

Nehezített pályán indul az Opel Crossland X. Úgy kellett Opelnek érződő és Opelnek kinéző autóvá válnia, hogy idegen technikára épül. Régen voltam ennyire kíváncsi egy új autóra.

Nemrég a PSA csoport megvette az Opelt, de a Merivát leváltó, francia technikára épülő autó fejlesztéséről régebben állapodtak meg. Az Opel Crossland X fejlesztése több mint négy évig tartott. Ez az első szériaautó, amely a végül felvásárláshoz vezető együttműködésből született a francia féllel. Abban az értelemben is történelmi autó, hogy ez az első új Opel, amióta a General Motors eladta az 1929-ben, majdnem 90 éve átvett leányvállalatot.

A gyári kommunikációs stáb fő küldetése volt meggyőzni a szaksajtót, hogy az Opel Crossland X nem egy átrajzolt 2008-as Peugeot. Szép feladat, tekintve, hogy az összes motorjuk azonos, az autó a PSA csoport PF1-es padlólemezére épül, az ablakemelő-kapcsolók, a head up display grafikája, sőt, még az indítógombjuk és a slusszkulcsuk is egyforma. 

Ám az Opel-vásárlók jó része nem ismeri a Peugeot-kat, és akik ezt észreveszik, azokat sem mind zavarják a galériában megszemlélhető kapcsolók. Aki viszont ismeri a piacot, mint az autós újságírók, annak szemet szúrnak az olcsóbb autókból átvett részletek. Csakhogy a hardver nem minden, és hogy mennyire nem az, arra jó példa a Crossland X.

Jobb híján mi is crossovernek hívhatjuk ezt az autófajtát, amely a meglévő kategóriák közötti modellekre használatos. Az Opel Crossland X az Astránál 16 centiméterrel rövidebb, de 10 centivel magasabb, és szemből néz ki a legjobban. A LED-es fényszórók szigorával, a szárnyakkal tartott emblémával, elöl és hátul a terepjárót sugalló, ezüstre fújt műanyag betétekkel az autó van annyira harcias, hogy erőt és védelmet sugározzék.

 

(Forrás: vezess.hu / kép: totalcar)