Jump to content

Az eddigi leggyorsabb Porsche 911

2017. 06. 07. 13:37

A Porsche 911 következő generációját már nagy erőkkel tesztelik a gyáriak, azonban egyelőre nem érdemes még ennyire előre szaladni, hiszen – akárcsak az előző, 997-es széria esetében – a legizgalmasabb változat még csak most érkezik a 991-es sorozatból. Ez pedig nem más lesz, mint a GT2 RS, mely minden eddigi kivitelt felülmúl majd, a gyáriak pedig már meg is osztottak velünk néhány hivatalos információt.

A 911 csúcsváltozatát a Turbo S-ből érkező 3,8 literes duplaturbós erőforrás hajtja majd, azonban jócskán átalakított verzióban: nagyobb feltöltőket, megnövelt turbónyomást és új fejlesztésű kipufogó-rendszert kap a GT2 RS. A gyáriak azonban fontosnak tartották kiemelni, hogy az újdonság nem csupán egy megvadított Turbo S lesz, hanem egy teljesen átdolgozott verzió. Azt talán mondanunk sem kell, hogy a valaha volt legerősebb 911-essel lesz dolgunk, és a Porsche már azt is elárulta, hogy ez több mint 650 lóerőt és 750 Nm-es csúcsnyomatékot jelent majd, amit kizárólag a hátsó kerekekhez továbbít majd a németek hétsebességes PDK automataváltója – természetesen az elektronikusan vezérelt differenciálzár sem marad ki.

Mindemellett az autó kevesebb, mint 1,5 tonnát nyom majd, ami azt jelenti, hogy megközelíti a leírva is elképesztő, 2.2 kg/lóerős tömeg/teljesítmény arányt. Mindez főleg akkor lehet igaz, ha a vásárlók a 918 Spyder mintájára kínált Weissach csomagot is  megrendelik, amely további 30 kilogrammot farag majd le az autó súlyából, köszönhetően az olyan extráknak, mint a magnézium keréktárcsák (-12 kg), a titán bukókeretek (-7 kg), a karbon tetőelem és egyéb finomságok. Persze igény szerint a multimédiás rendszert és a klímaberendezést is kihagyják a gyáriak, de az autó súlyát egyébként is olyan megoldások csökkentik, mint a Gorilla Glass technológiával készülő, ennek köszönhetően vékonyabb üvegek, vagy éppen a visszafogottabb hangszigetelés.

Ezek alapján nem nehéz kitalálni, hogy menetteljesítmények terén is kiemelkedik majd a GT2 RS: 0-ról 100 km/h-ra kevesebb, mint 3 másodperc alatt katapultálja magát és utasait, de a 200-at is megfutja majd 9 szekundum alatt a legvadabb 911, aminek végsebessége 340 km/h felett lesz. A Nürburgring legendás aszfaltcsíkján a németek szerint biztosan 7 perc alatti időt fut majd a GT2 RS – csak összehasonlításképpen, a GT3 ugyanezt a kört 7 perc 12,7 másodperc alatt teljesíti. A gyáriak egy újonnan kifejlesztett hűtőrendszert is beépítettek az autóba, mely vízzel spricceli a töltőlevegő hűtőt – ennek ötliteres tartályát 3 Nürburgringen megtett kör után kell újratölteni, de a hétköznapi közlekedés során sokkal tovább bírja.

A kész verzió még idén bemutatkozhat – jó eséllyel az őszi Frankfurti Autószalonon láthatjuk majd először élőben. Az árakról egyelőre nem esett szó, de biztosak lehetünk benne, hogy nem csak a legerősebb, hanem a legdrágább 911-es is lesz a GT2 RS, amely a 991 generáció hattyúdalaként lép majd színre – akárcsak az előző, 997-es sorozat esetében. A vadonatúj kivitel pedig 2019-re érkezhet meg a kereskedésekbe, de akár már jövő év végén leránthatják róla a leplet.

(Forrás: autopult.hu / kép: autopult)