Jump to content

10,7 milliótól elérhető hazánkban a Volkswagen Arteon

2017. 06. 11. 16:40

Minden idők talán legcsábítóbb Volkswagen modellje megérkezett hazánkba. A korszakalkotó Passat CC, majd simán csak CC utódjaként tisztelhető Arteon már rendelhető, és szerencsére a látszólag magasabb pozícionálás ellenére sem szállt el túlságosan árak tekintetében.

A Volkswagen a legfontosabb autószalonon, a genfi seregszemlén rántotta le a leplet a középkategóriás, négyajtós kupéról, a tavaszi premiert követően pedig a típus forgalmazása már nálunk is megkezdődött. A teljes mértékben új modellként debütáló Arteon a CC nyomdokaiba lépve a Passat fölötti pozíciót célozza meg és prémium irányba kacsintgató ajánlatként érkezik a németek palettájára. Szerencsére az ára maradt az elődéhez hasonló: nagyságrendileg ugyanúgy felszerelve csak pár százezer forint különbség van egy Passat és egy Arteon között.

Nyilván nem meglepő a tény, hogy az Arteon is a jól ismert moduláris platformra, az MQB néven ismert alapokra épül: 2.841 mm-es tengelytávja mellett tekintélyes, 4.862 mm-es hosszával és 1.871 mm-es szélességével igyekeztek a szakemberek megnyerő arányokat alkotni, amihez persze az 1.427 mm-es magasság is hozzájárul. Mindehhez 563 literes poggyászteret ígér a VW, ami az ülések ledöntésével több mint 1,5 köbméteresre nő.

Az összkép minden kétséget kizáróan karakteres és határozott lett, a prémiumok babérjaira pályázó Gran Turismo stílusú négyajtós modell mindemellett markáns, erőteljes övvonalával és az alacsonyan húzódó tetővel hívja fel magára a figyelmet. A fények a trendeknek és a technikai színvonalnak megfelelően mindenütt LED-esek. Az elérhető csomagok között szerepel majd a külső és belső megjelenést is sportosabbá varázsoló R-line pakk - vélhetően sokan bejelölik majd a látvány fokozása gyanánt.

A márka természetesen nagyon büszke az újdonságra: "Az Arteon atletikus idomai kifejezetten magas funkcionalitást testesítenek meg. A formák és a funkciók ezúttal találkoznak, meglehetősen progresszív módon. A klasszikus szedánokkal szemben a Gran Turismo kialakítás több teret és nagyobb flexibilitást biztosít a nagyobb tengelytávolságának, illetve a kupészerű, méretes hátsó traktusának köszönhetően". Mindezt Tobias Sühlmann, az újdonság külleméért felelős szakembere mondta el az autóról.

A műszaki alapok ismeretében nyilván nem újdonság kedves Olvasóink számára, hogy az Arteon meghajtásáról a konszern TSI és TDI motorjai gondoskodnak.

(Forrás: autopult.hu / kép: indiacarnews)