Jump to content

Egy Subaru lett a Nordschleife leggyorsabb szedánja

2017. 07. 24. 13:45

Hiába élteti a régmúlt időket a Subaru Imprezák csúcsváltozatainak utódjaként a WRX, a Fiastyúk jegyében fogant japán márka sportossága inkább csak történelem. Vagy mégsem? Ennek ellenkezőjét bizonyította most egy egészen szélsőségesen felkészített WRX STI, amely mindössze 6 perc 57,5 másodperc alatt letudta a Nürburgring-Nordschleife technikás körét.

A Zöld Pokolban szuperautókat megszégyeníteni egy szedánnal nem akármilyen mutatvány, különösen, ha az egy viszonylag elérhető Subaru. Persze a relativitást ezúttal hatványozottan kell érteni, ugyanis a Mark Higgins által kormányzott modell valójában egy méregdrága alkatrészekkel létrehozott egyedi versenyautó volt.

A Goodwood Festival of Speeden bemutatott WRX STI Type RA NBR szinte minden alkatrészét kicserélte a Prodrive a minél tempósabb végeredmény érdekében – ahol pedig a csere nem fokozta volna a tempót, ott megszabadultak a felesleges tömegtől. Így aztán a kétliteres, turbófeltöltésű boxermotor bő 600 lóerőt présel ki magából, miközben a rövidített utakon járó hatfokozatú kézi váltó áttételei is csak a gyorsaságot szolgálják. A hátsó légterelőt a vezető belülről állíthatja, tökéletesen balanszírozza a leszorító erő vagy a nagy végsebesség között, miközben a teljesen átalakított versenyfutóműre a Dunlop legújabb kompromisszummentes félslickjei kerültek.

A rekordidőről hamarosan videót is tesz közzé a Subaru. Ha a modellt így nem is lehet a sorozatgyártású autók Nordschleife versenyében nevezni, ezzel az idővel jó darabig a Zöld Pokol leggyorsabb szedánja marad – ráadásul egészen komoly eredmény, hogy egy eredetileg régi vágású sportszedánnak készülő modellből ennyit ki tudtak hozni a mérnökök.

(Forrás: autopult.hu)