A botrányt a Daily Mail robbantotta ki egy floridai kereskedő információi alapján, akit korábban elbocsátottak az állásából, állítólagosan éppen azért, mert kifogásolta az eljárást.
Az elbocsátott díler persze perre vitte az ügyet. A botrány kirobbanása után a Ferrari belső intézkedésében lezárta a manipulálás lehetőségét, amelynek részletei most jutottak el a brit napilaphoz.
Az eljárás lényege egyébként a Ferrarikban az volt, hogy szoftveresen a digitális kilométerórát gyárilag vissza lehetett pörgetni, akár „0” kilométeres állásra is, amelyek egy-egy ritkább LaFerrari vagy az Aperta esetében akár millió dolláros összeg is hozhattak az eladói oldalnak.
A csalásról mindenképpen tudnia kellett a gyártó vezetésének is, ha a dílerek erre jóváhagyást kaptak. A járművek diagnosztikai szoftvere pedig összeköttetésben van a cég központjával, amelyen nem csak azt látják, milyen munkákat végeznek az autókkal, de a központnak kellett engedélyeznie a visszatekerést is.