Jump to content

Itthon is kapható a BMW Competition

2018. 07. 31. 22:24

Meghalt a király, éljen a király! A BMW M2 Coupé már nem elérhető, helyette azonban itt van a BMW M2 Competition Coupé, amely menetdinamikailag még magasabb szintre lép. A modell immár 410 lóerővel csábítgatja majd a vásárlókat, ami a Competition csomag eddig viszonylag rövid – ám hamarosan tovább íródó – történetében a legnagyobb erősödést jelenti. Nézzük hát, mire képes és mennyibe kerül a még tovább vadított M2!

Noha már önmagában is nagyon marcona a legkisebb M-es, a Competition csomag még egy lapáttal rádob az agresszív megjelenésre: a fekete kiegészítők, a nagyobb és szögletesebb, ugyancsak fekete hűtőrács, a még morcosabb első lökhárító, az M4-től érkező külső tükörház és az új, alapból 19 colos keréktárcsák bizony tovább fokozzák az izgalmakat, és akkor az új, piros színről még nem is beszéltünk. Az utastérben valamivel kevesebb a változás, de a kormányon található, M1/M2 gombok – amikre természetesen saját beállításókat programozhatunk –, a piros start gomb és a világító M2 felirattal ellátott, új sportülések (506 ezer forintos opció) azért ott is árulkodók.

Azonban sokkal izgalmasabb az, hogy mit találunk a lemezek alatt, ugyanis a BMW – igaz, ugyanúgy egy soros hathengeres motorra – kicserélte az alap M2 erőforrását, hogy az M4-ben megtalálható egységet építse be, és fogja vissza egy kissé. Mindez 410 lóerőt és 550 Nm-es csúcsnyomatékot eredményezett, amit a vezetés szerelmeseinek nagy örömére a hétfokozatú duplakuplungos M DCT automata váltó mellett egy hatfokozatú manuális szerkezettel is megrendelhetünk. Előbbi 4,2, utóbbi pedig 4,4 másodperces 0-100-as sprintet tesz lehetővé, természetesen továbbra is szigorúan a hátsó kerekeket hajtva – a végsebesség 280 km/h.

Az erőforrás okosan megtervezett kenési rendszere egyenesen a motorsport élvonalából érkezett, a hűtőrendszer műszaki alapját pedig a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M4 Coupé hűtőrendszere adta. A speciális megoldásról nagyobb hűtőrács-pár és új, több levegőt gyűjtő első légterelő árulkodik. A vesék már az alapból fekete színben ragyognak, ahogyan az első kerékjárati ívek fölé integrált irányjelzők és az elektronikusan állítható szelepekkel felszerelt kipufogórendszer dupla ikervégződése is. A modell hátulját sötét árnyalatú M Competition embléma díszíti. Az új, duplakonzolos visszapillantó-házak tovább csökkentik az újdonság légellenállását és a modell sportosságát hangsúlyozzák.

A motortérbe a BMW M3/M4 szénszál-erősítésű műanyagból készült toronymerevítője is beköltözött. A mindössze 1,5 kilogramm súlyú alkatrész jelentős mértékben fokozza a karosszéria merevségét, amely így még pontosabb irányíthatóságot eredményez. A tervezőmérnökök az elektromechanikus szervokormány, az aktív M differenciálmű és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC) viselkedését is a megnövelt teljesítménnyel párhuzamosan hangolták át.

(Forrás: autopult.hu / fotó: Autópult.hu)