A szakasz megépítése azért csúszhat, mert még “nem történt meg a szakasz részletes szakági tervezése”. A tervek szerint a húsz kilométeres hegyvidéki útvonal csaknem fele alagútban fut majd, de lesznek völgyhidak is. Az új pálya a kelet-nyugat irányú forgalomban autózóknak 35 kilométernyi megtakarítást jelentene.

Az M0-s autóút nyugati szektorában 20 kilométer hosszú, kétszer kétsávos, beton pályaszerkezetű autóút épülne, amely a Győr felé vezető M1-es autópályát köti majd össze a pilisi települések felé tartó 10-es úttal. Az új nyomvonal a déli végpontjában a már meglévő körgyűrűhöz csatlakozik Budaörsnél.

A 10. számú főút és az M1-es autópálya közötti szakaszán a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. az Unitef-83 Zrt., az Utiber Kft. és a Vibracomp Kft. alkotta konzorciumot választotta, a munkát 396 millió forintért vállalták el.

Bár a Budapest és Budaörs közötti szakasz kiesik a tervből, annak része marad a további szakasz, amely északi irányban halad a Solymár-Pilisborosjenő-Üröm-Budapest (III. kerület)-Budakalász (11-es számú főút) nyomvonalon, 7 kilométer hosszan.